August 30, 2012

FLASH GORDON


Flash Gordon var en av mina favoritfilmer som barn. Jorden är på väg mot sin undergång då den onde Kejsar Ming, spelad av Max von Sydow, använder planeten som sin lekplats. Han har bland annat sett till att månen ligger i kollisionskurs med jorden och således kommer att utplåna mänskligheten. Ming bor dessutom på planeten Mongo. Bara det. Givetvis så står allas hopp till Flash Gordon, eller Blixt Gordon som han heter på svenska. Det var faktiskt Queen som gjorde musiken till denna klassiker, och titellåten är fortfarande en stor favorit. Jag har funderat på att se om filmen igen, men är lite rädd för att bilden jag har av den kommer att förstöra upplevelsen. Jag minns den som fartfylld och intensiv. När jag nu tittar på Queen-videon så sitter jag mest och fnissar åt effekterna. Men vad tusan, man får ta det för vad det är. En bra låt får man i vilket fall.

1 comment:

Unknown said...

z7b61y6a45 u1i77d6z32 y3z55a2h46 o9s04h3q15 d1o54p2z53 t4o60x3n02