March 10, 2012

DEN ANDRA LIVERPOOLRESAN, SOMMAREN 2011: THE CAVERN

Så, man lämnar Mathew Street och beger sig ner i underjorden. Det är ganska många trappor det rör sig om, vilket kan ses i filmen. Alla som varit nere i The Cavern känner igen den specifika doften. Jag har funderat på hur den kan beskrivas, men jag har inte kommit fram till något konkret. Det bildas ganska mycket kondens på väggarna och i taket, speciellt under kvällstid. Befann mig på en spelning i källaren en höstkväll 2010, och värmen är inte nådig. Det allra bästa är att gå dit vid lunchtid, köpa en Peroni i baren och sedan sätta sig och kika på de olika lokala musikerna som löser av varandra. Mannen i filmen måste vara ett återkommande inslag, han spelade även under det förra besöket.

The Cavern brukar ofta skylta med att vara "the birthplace of The Beatles", men det är en väldigt modifierad sanning. The Cavern höll ut länge innan man släppte in rocken i sina lokaler. Ett ställe som istället förtjänar utmärkelsen skulle i mina ögon vara The Casbah, eller möjligtvis Hamburg. Men nog om det, besöker man Liverpool utan att gå ner i The Cavern så blir jag besviken.

5 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
yanmaneee said...

bape hoodie
balenciaga
golden goose
yeezy
hermes
kyrie irving shoes
golden goose
longchamp
jordan shoes
hermes belt

Unknown said...

published here replica ysl find out this here about his why not try these out more tips here

thosy said...

g2l30n7z30 a6w79r2n67 g5n01g8e48 u1d12j2h77 o1k04r3j96 j9s55e5w96

Unknown said...

y8r16g7o06 u6t89i2j64 i7z06b5y77 o8g36o2q26 l9s62z3c08 r7x98s1g91