September 27, 2009

SUEDE

Det finns en hel del musikvideor som fångar den där rätta känslan, som besitter kvalité blandat med visioner. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i Suede, det fanns vid tiden så många andra bra band som jag höll betydligt högre. Men videon till "Saturday Night" är en suverän skapelse. Den känns dekadent på ett vis som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Inspelad i Holborns tunnelbanestation, Piccadilly Line, på en plattform som tagits ur bruk, troligtvis sent 1996. Suede verkade för övrigt oerhört förtjusta i stadens tunnelbanenät, då bandets låtkatalog innehåller en hel del referenser till en rad stationer. Nej, dags för en ny vecka med Arkivvetenskap, dock en inte alltför ansträngande sådan. En del sekretessövningar och lite allmänna handlingar. Avslutningsvis, jag känner en stor samhörighet med Brett Anderson i tider som dessa. Då Ipswich Town är laget i våra hjärtan så kan man inte annat än beklaga säsongsöppningen. Jag vet inte riktigt vad Roy Keane sysslar med, men det måste ha något att göra med djävulen. Sheffield United borta på tisdag, bryt förbannelsen.

No comments: