July 22, 2012

ITFC


Nu är den nya säsongen nära, en månad kvar till avspark. Ipswich har väl inte riktigt värvat så rikligt som man hade kunnat önska under sommaren, men Luke Chambers från Nottingham, Elliott Hewitt från Macclesfield och Scott Loach från Watford är ta mig tusan inte fy skam. Gör Loach en bra säsong kan han bli en legend mellan stolparna med tanke på att han som barn spelade för Ipswich. Sedan lär det väl dessutom tillkomma sisådär 2-3 stycken nyförvärv innan almanackan visar den 14 augusti.

Resten av laget verkar ha skött sig väl sedan slutet av förra säsongen, Chopra har bland annat varit på något slags fat camp i Kalifornien. Karln ser riktigt fit ut måste jag säga. Nu är det bara att hoppas att det inte blir som vanligt här i den andra divisionen, en placering i mitten av tabellen.

Det är faktiskt min mammas förtjänst/fel att jag får sitta på lördagarna och lyssna på radiosändningen. Ofta med pannan i djupa veck, man har en förmåga att släppa in bakåt sent i matcherna. Ipswich visas aldrig på tv, det ska gudarna veta, en tv-sänd match per säsong så får man vara lycklig. Det var min mor som på mitten av 90-talet under en Tipsextra-sändning (Ipswich var uppe i Premier League mellan 1992 och 1995) meddelade att en före detta arbetskollega minsann var tillsammans med en Ipswichspelare. Detta lät ju oerhört intressant, och på den vägen är det. Jag har försökt googla den här mannen som tydligen heter Bruce Sangster eller dylikt, men har inte hittat någon information alls. Jag kanske är grundlurad.

Reklamfilmen för säsongens matchtröjor är i vilket fall väldigt underhållande.

No comments: