May 1, 2010

OH YOKO

Vid vissa tillfällen reflekterar man faktiskt över varför Yoko Ono fortfarande är så pass hatad i Beatleskretsar. Det kan ju faktiskt bero på att människan gör stor profit på John Lennons legendstatus. Eller att hon har ställt ut Lennons kläder från mordnatten i december 1980, komplett med torkat blod. Kanske för hennes ständiga närvaro i studion under den sena delen av sextiotalet. Jag menar, människan flyttade in en säng och hängde upp en mikrofon i närheten så att hon skulle kunna uttrycka sina åsikter om inspelningarna. Hon kritiserade kompositioner signerade världens framgångsrikaste låtskrivarpar. Eller för att många menar att det var Yokos fel att bandet splittrades i förtid.
I vilket fall, det räcker faktiskt med att se denna video för att känna vrede. The Beatles jammar med Yoko Ono och resultatet är.. ja, jösses.

3 comments:

Anonymous said...

Vad fan skriker hon för?
Konstig tant. Låter som en apa.

Sebastian said...

Troligtvis är det ett artistiskt statement. Lite avantgarde sådär. Snarare en apa i brand.

aliciasivert.se said...

Jag har inte riktigt bildat min fullständiga uppfattning om Yoko än, men jag håller på och går igenom de Johnbiografier jag har (parallellt med en massa andra böcker som vanligt, så det tar sin tid) och efter dem kanske jag kan uttala mig på riktigt. MEN lyssna på henne vill jag i vart fall inte. Varenda gång jag sitter med the Rolling Stones Rock and Roll Circus glömmer jag bort att byta låt innan Whole Lotta Yoko drar igång och förlamar hela kroppen så jag inte kan röra mig eller byta låt förrän hon slutat gasta. Det är horribelt och jag funderar på att skrapa bort spåret från skivan.