February 3, 2009

ÄR DU GIFT?

Jag vill gärna se Blur i Hyde Park. Faktum är att jag befinner mig London på det tänka datumet, men det är inte så upphetsande att dra fram 45 pund ur bakfickan bara sådär. Tänk, en Graham i högform och en riktigt cynisk Best Days. "Picks up the london yo-yos/All on their own down Soho/Take me home". Attans.

The Gist var ju ett väldigt trevligt projekt förresten. Jag köpte Embrace the herd-plattan på Emmaboda för ett antal år sedan. Säljaren, som gjorde ett tappert försök att briljera, påstod att man var riktigt häftig om man hade den på vinyl. Jag, som i vanliga fall hellre köper vinyl om tillfälle ges, blev av någon mystisk anledning irriterad på hans översittarfasoner och bestämde att jag i vilket fall inte skulle köpa vinylen av honom. Då hade han segrat. Han kunde ha sin egen coola klubb.

No comments: