June 30, 2012

WALK DON'T RUN '64


The Shadows var alltid bättre än The Ventures. The Ventures var plast. Och då ska vi inte ens tala om The Spotnicks. The Spotnicks var ju faktiskt plast även rent visuellt. Men det finns något visst med The Ventures i vilket fall, och det är "Walk Don't Run '64". Det finns en live-version på Spotify med ett helt enormt driv, men det räcker gott och väl med videon nedan för att påvisa vad jag menar.


Medan jag låg och tittade på det här klippet så slog det mig att jag var väldigt nere i b-sidan till WDR '64. Min far har nämligen den här sjuan och jag brukade lyssna på den väldigt flitigt för ungefär 15 år sedan. Jag kom verkligen inte på namnet, som egentligen bara var en googling bort, men till slut så slog det mig. B-sidan heter "More". Den finns här under och värmer fortfarande oerhört bra.

No comments: